ESTRUCTURA DE L'ESPAI AERI

ESPAI AERI CONTROLAT

Gestió de l'Espai Aeri i Zones Designades:

  • FIR (Flight Information Region): Espai aeri controlat amb serveis d'informació i alerta fins a FL245.
  • UIR (Upper Information Region): Part superior d'un FIR. Va des de 24.500 peus d'alçada fins a 46.000 peus.

Zones Designades:

  • ACC (Centre de Control d'Àrea): Proporciona control en ruta per a vols IFR.
  • TMA (Àrea de Control Terminal): Controla el trànsit al voltant dels aeroports amb alt volum.
  • CTA (Àrea de Control): A prop d'aeroports, des d'un nivell inferior fins a un límit superior.
  • CTR (Zona de Control): Al voltant d'aeroports, controlat des de la superfície fins a un límit superior
  • Ruta ATS: Canalitza el flux de trànsit aeri.

Gestió de l'Espai Aeri: Inclou categories com ara PCA, RCA, TRA, TSA i CDR.

Zones reservades: àrees prohibides o restringides per a ús militar o públic.

ESPAI AERI NO CONTROLAT

Alguns exemples :

  • Espai Aeri d'Informació de VolEspai aeri dins del qual envia informació de vol.
  • Espai Aeri Assessorat: Espai aeri de dimensions definides o rutes assignades dins del qual s'envia assessorament de trànsit aeri.
UTM (Unmanned Aircraft System Traffic Managment)
  • Sistema de gestió del trànsit cooperatiu basat en una comunitat doperadors i entitats de serveis.
  • UTM cerca estandarditzar el nivell VLL.
  • Actualment no hi ha estàndards per a la gestió de RPAS, UAS, operacions de nivell VLL (Very Low Level), per sota dels 150 metres.
  • Serveix per a la gestió de l'espai aeri a les operacions de drones.
  • Objetiu:
  1. Garanteix la coordinació
  2. Seguretat
  3. Execució
  4. Gestió de les operacions (segons la FAA (Administració Federal d'Aviació)).
Requisits
  1. Seguiment precís i fiable dels drones.

  2. Accessibilitat a informació a temps real.

  3. Disseny ràpid i senzill de l'espai aeri.

  4. Interacció d'operadors en cas d'emergències.

  5. Comunicació bidireccional consolidada entre els drones i els sistemes d'UTM.

Serveis
  1. Intercanvi d'informació entre vehicles i operadors: comunicació efectiva i segura.
  2. Suport a la planificació d'operacions: planificació de rutes i missions de vol, tenint en compte les limitacions de l'espai aeri i les condicions meteorològiques.
  3. Comunicacions: Facilita la comunicació entre els UAS i entitats pertinents.
  4. Separació d'obstacles i altres aeronaus: Garanteix que els UAS mantinguin distàncies segures respecte a obstacles i aeronaus.
  5. Informació climàtica: proporciona dades meteorològiques i condicions en temps real.
Universitat Autònoma de Barcelona
Gestió aeronàutica
Creado con Webnode Cookies
¡Crea tu página web gratis! Esta página web fue creada con Webnode. Crea tu propia web gratis hoy mismo! Comenzar